Όταν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με το SEO οφείλει προηγουμένως να κατανοήσει πως οι μηχανές αναζήτησης περιέχουν πολύπλοκους αλγόριθμους και για να καταλήξει μια ιστοσελίδα στην κορυφή των αποτελεσμάτων χρειάζεται κόπος και χρόνος. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες τους οποίους μπορούμε να ακολουθήσουμε για να βελτιστοποιηθεί η σελίδα μας. Παρακάτω θα δούμε τα 5 σημεία στα οποία χρειάζεται να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα.
Τίτλος/Περιγραφή
Ο τίτλος μιας σελίδας και ειδικά τα τελευταία χρόνια είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες, αν όχι ο σημαντικότερος, για την επιτυχία μας σε σχέση με το SEO. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει έναν μοναδικό τίτλο, σύντομο αλλά περιγραφικό ο οποίος να εξηγεί στον επισκέπτη ποιό είναι ακριβώς το περιεχόμενό της.
Τίτλος αρχικής σελίδας:
Μπορεί να περιέχει το όνομα της επιχείρησης, τοπικές πληροφορίες ή τις κύριες υπηρεσίες της.
Τίτλος άρθρου/εσωτερικών σελίδων:
Μπορούν να περιγράφουν με ακρίβεια το περιεχόμενο της σελίδας αρκεί να παραμένουν ελκυστικοί για τους επισκέπτες.
Η περιγραφή meta δείχνει μια περίληψη για το τι πρόκειται να συναντήσουν στην ιστοσελίδα οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης. Πρέπει να είναι μοναδική για κάθε άρθρο/σελίδα/προϊόν και να μην υπερβαίνει τους 150 χαρακτήρες. Είναι σημαντικό να μην επαναλαμβάνεται ο τίτλος στην περιγραφή meta καθώς επίσης και να μην χρησιμοποιούνται πολλές λέξεις-κλειδιά.
Δομή της διεύθυνσης (Permanent link)
Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για την περιγραφή των μορφών συνδέσμου για σελίδες ή και άρθρα. Για να είναι ένα URL σωστό πρέπει να αποφύγουμε περιττές πληροφορίες, να χρησιμοποιήσουμε λέξεις που περιγράφουν την ιστοσελίδα (χωρίς την αλόγιστη χρήση πολλαπλών λέξεων-κλειδιών) και να τις διαχωρίζουμε με παύλες, φροντίζοντας να είναι όσο το δυνατόν πιο κατανοητά για τον χρήστη αλλά και τις μηχανές.
Δομή πλοήγησης (Breadcrumb)
Ο όρος αναφέρεται σε συνδέσμους που βοηθούν στην πλοήγηση και οδηγούν στην κύρια υποκατηγορία.
Εσωτερικοί σύνδεσμοι
Ο όρος αναφέρεται σε συνδέσμους που δείχνουν άλλα sites μέσα στην ίδια ιστοσελίδα και όχι σε κάποια σελίδα εξωτερικά.
Διαμόρφωση κειμένου
Η μορφοποίηση κειμένου είναι απαραίτητη για την εμπειρία του χρήστη αλλά και την προώθηση SEO. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την διαφοροποίηση παραγράφων και περιεχομένου και τη χρήση κεφαλίδων h1,h2,h3 σε βασικές επικεφαλίδες του άρθρου. Οφείλουμε να κάνουμε ένα ευανάγνωστο κείμενο που θα κρατήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη και δεν θα τον κουράσει κατά την ανάγνωσή του.
Τίτλος/Περιγραφή
Ο τίτλος μιας σελίδας και ειδικά τα τελευταία χρόνια είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες, αν όχι ο σημαντικότερος, για την επιτυχία μας σε σχέση με το SEO. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει έναν μοναδικό τίτλο, σύντομο αλλά περιγραφικό ο οποίος να εξηγεί στον επισκέπτη ποιό είναι ακριβώς το περιεχόμενό της.
Τίτλος αρχικής σελίδας:
Μπορεί να περιέχει το όνομα της επιχείρησης, τοπικές πληροφορίες ή τις κύριες υπηρεσίες της.
Τίτλος άρθρου/εσωτερικών σελίδων:
Μπορούν να περιγράφουν με ακρίβεια το περιεχόμενο της σελίδας αρκεί να παραμένουν ελκυστικοί για τους επισκέπτες.
Η περιγραφή meta δείχνει μια περίληψη για το τι πρόκειται να συναντήσουν στην ιστοσελίδα οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης. Πρέπει να είναι μοναδική για κάθε άρθρο/σελίδα/προϊόν και να μην υπερβαίνει τους 150 χαρακτήρες. Είναι σημαντικό να μην επαναλαμβάνεται ο τίτλος στην περιγραφή meta καθώς επίσης και να μην χρησιμοποιούνται πολλές λέξεις-κλειδιά.
Δομή της διεύθυνσης (Permanent link)
Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για την περιγραφή των μορφών συνδέσμου για σελίδες ή και άρθρα. Για να είναι ένα URL σωστό πρέπει να αποφύγουμε περιττές πληροφορίες, να χρησιμοποιήσουμε λέξεις που περιγράφουν την ιστοσελίδα (χωρίς την αλόγιστη χρήση πολλαπλών λέξεων-κλειδιών) και να τις διαχωρίζουμε με παύλες, φροντίζοντας να είναι όσο το δυνατόν πιο κατανοητά για τον χρήστη αλλά και τις μηχανές.
Δομή πλοήγησης (Breadcrumb)
Ο όρος αναφέρεται σε συνδέσμους που βοηθούν στην πλοήγηση και οδηγούν στην κύρια υποκατηγορία.
Εσωτερικοί σύνδεσμοι
Ο όρος αναφέρεται σε συνδέσμους που δείχνουν άλλα sites μέσα στην ίδια ιστοσελίδα και όχι σε κάποια σελίδα εξωτερικά.
Διαμόρφωση κειμένου
Η μορφοποίηση κειμένου είναι απαραίτητη για την εμπειρία του χρήστη αλλά και την προώθηση SEO. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την διαφοροποίηση παραγράφων και περιεχομένου και τη χρήση κεφαλίδων h1,h2,h3 σε βασικές επικεφαλίδες του άρθρου. Οφείλουμε να κάνουμε ένα ευανάγνωστο κείμενο που θα κρατήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη και δεν θα τον κουράσει κατά την ανάγνωσή του.